Sukces przychodzi jedynie do tych którzy działają,
podczas gdy pozostali oczekują jego nadejścia.

~Thomas Edison

5
lis

Od kompetencji pracowników do efektywności przedsiębiorstwa

Seminarium realizowane było w ramach projektu systemowego PARP „Zarządzanie kompetencjami w MSP”. Spotkanie miało miejsce w Centrum Konferencyjnym Stadionu Narodowego w Warszawie.

Eksperci podzielili się wiedzą jak określać kompetencje pracowników, jak podnosić efektywność pracy, a także przekazali tajniki budowania marki przedsiębiorstwa jako atrakcyjnego pracodawcy.

 

Grzegorz Filipowicz uznaje że efektywność pracowników przekształca się na wyniki biznesowe firmy i jest to jedną z korzyści zarządzania przez kompetencje. Jednocześnie jest to temat ważny dla przedsiębiorców.firmy z sektora MSP zdają sobie z tego doskonale sprawę, jednak z uwagi na brak narzędzi nie zawsze do końca wiedzą, jak wpłynąć na jej zwiększenie.warto jednak pamiętać że podstawowym celem wdrażania jakichkolwiek rozwiązań w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkimi jest podnoszenie poziomu efektywności pracowników i całych organizacji.

Tomasz Krzeszowski- Waloszek- kierownik ds. szkoleń i rozwoju firmy Bocian Pożyczki przedstawił formy zarządzania praktykowane w Bocian Pożyczki. Pracownicy a głównie menedżerowie wg przedstawionych informacji mają bardzo wysoko postawioną granicę podporządkowania. Gdybym sama miała do czynienia z taką formą zarządzania moją pracą to zrezygnowałabm z pracy u tego pracodawcy. Znając sposób traktowania pracowników straciłam chęć nawiązania współpracy z firmą Bocian Pożyczki. Mimo że firma Bocian Pożyczki jest wysoce tytułowana to wystąpienie Tomasza Krzeszowskiego- Waloszek zniechęciło mnie do tej firmy a inni uczestnicy także zwracali niepochlebne uwagi.

Zdaniem Urszuli Martyła- talent solutions- Poland, LinkedIn, działania przedsiębiorcy mające na celu efektywne zarządzanie kompetencjami pracowników, mają na celu tworzenie wizerunku pracodawcy dla którego pracownicy chcą pracować. Firmy z sektora MSP w Polsce często jeszcze nie są na etapie myślenia o tym zagadnieniu jako istotnym dla ich funkcjonowania na rynku. Pracownicy coraz częściej patrzą na firmy stawiając sobie pytanie: „Czy to jest firma dla której chcę pracować?”. Budowanie marki pracodawcy to bardzo ważny element zarządzania ludżmi w organizacji. Ludzie chcą pracować dla tych którzy szanują i cenią pracowników. Jeśli przedsiębiorcom zależy aby pracownicy wykorzystali i rozwijali swoje kompetencje w ich firmach, muszą być świadomi że nie obędzie się to bez tworzenia atmosfery i środowiska przyjaznego pracownikom. W gospodarce opartej na wiedzy kluczowym czynnikiem gwarantującym sukces firmy na rynku są zatrudnieni w niej pracownicy z dużym potencjałem. To oni są kołem zamachowym organizacji- odpowiadają za innowacje, kreują nowe pomysły, budują markę firmy.

Ostatnim prelegentem była Agnieszka Żebrowska- menedżer projektów szkoleniowych, Nowoczesna Firma S.A. i przedstawiła nowoczesną metodę zarządzania- grywalizację.

Grywalizacja to pojęcie które wkracza ostatnio w różne obszary biznesu.coraz częściej słyszy się o nim w kontekście zwiększenia efektywności zespołów sprzedażowych, budowania programów szkoleniowych, kreowania marki czy rozbudowy grupy odbiorców produktu i utrzymania ich lojalności.

 

Dla mnie najkorzystniejszymi informacjami podzielił się Grzegorz Filipowicz- autor książki „Zarządzanie kompetencjami” oraz Urszula Martyła- ekspert ds. employer branding LinkedIn. W moim odczuciu zarządzanie kapitałem ludzkim w większych korporacjach traci „człowieczeństwo”. Teraz pracownik, jego wiedza, talent, umiejętności zaczynają być traktowane przedmiotowo. Takie postępowanie dobrze nie wróży.

Komentarze

Napisany przez Patch dnia
It's a real plsrauee to find someone who can think like that
Napisany przez Telma dnia
Memories of our childhood vtsiis to Philadelphia are something we will all cherish forever. Cioci Vicki was such a warm and welcoming figure on those vtsiis, with some of the biggest hugs and kisses you could ever imagine. That's the picture that will stay with me. We know death is inevitable, but it is still hard to accept. I am thinking of you all during this sad time. Wish we could be there.
Napisany przez Caiden dnia
AKAIK yov'ue got the answer in one! http://rotpgmwfr.com [url=http://yfkstis.com]yfkstis[/url] [link=http://elazbpbxoba.com]elazbpbxoba[/link]
Napisany przez Nina dnia
For sure Tom, you really hit it. It is just what we talekd about a year ago. Yes, drive thru with high gas stops some traffic, but drive thru is a killer. I am guilty of using it, but by doing so, less is spent in the store and less community is gained. It is no longer a gathering spot. The same thing happened to gas stations with pay at the pump. You pay there and never walk in, and thus buy nothing else. What's next? Drive thru Church? Oh, wait, that is there. No community in that. We need to drive them in, not out of the building. Community is what keeps them coming, and community needs to be built, a loving and caring community in Christ.
Napisz odpowiedź




(Twój email nie będzie publicznie wyświetlany.)


Kod CAPTCHA

(Kliknij w obrazek, żeby zobaczyć nowy kod.)